20 maart 2012

De 2e vlieg van die ene klap!

Om 5 uur word ik wakker omdat de bovenburen erg luidruchtig zijn, op dit tijdstip! Waarom? Zucht ...
Ik ben wakker en dat duurt een uur, val dan weer in slaap en word wakker met zonlicht. Da's leuk wakker worden en zeker als de wekker 07.50 u aangeeft.
Al met al toch een uurtje of 8 geslapen, gok ik.
Even later wordt Cheriette ook wakker en maken we rustig aanstalten om richting ontbijt te gaan. Het is er best druk en zo te zien wordt het kleine buffet niet meer aangevuld, hadden we er maar eerder moeten zijn. Geeft niet, we nemen wat te drinken, brood met jam, cornflakes en een sinaasappel.
In het gezelschap van twee ongevraagde gasten aan tafel die de nodige muffins, donuts en gekookte eitjes weg werken genieten we van het vooruitzicht om dadelijk de warmte in te gaan, naar the Keys.
Terug naar de kamer, spullen gepakt, uitchecken, onze 'Geer en Goor' mobiel begroeten en of we go, via de 36NE richting het water om vervolgens via de 1 zuidelijk te rijden, dwars door het business district van Miami met gigantische kantoorpanden en shiny happy (?) people.
Cheriette knipt foto's, ik doe mijn best om auto met inhoud veilig de stad uit te loodsen en zo rijden we stilaan richting de Florida Turnpike en ook dit keer 'south' want we willen naar beneden, al noemt de gemiddelde de mens dat zuidelijk of hier dus 'south'.
Tijd voor een stop, het loopt tegen 11.30 uur en we lusten wel wat. Het wordt een bezoek aan Applebees waar Cheriette kiest voor een salade met kip en ik voor een turkey sandwich zonder al te veel flauwekul. Daarbij beide een frozen lemonade, die zoet en koud is maar ons wel in de tropische sferen brengt van wat voor ons ligt - the Keys!
De auto weer in en rijden maar, we stoppen vervolgens nog 2x om gewoon even te genieten van het moois onderweg en de leuke winkeltjes. En als je dan toch uit de auto bent kun je net zo goed nog even iets drinken met een lekkere choc chip cookie of oatmeal raisin cookie. Why not?

Rond 15.45 u zijn we bij The White Sand Inn en we zijn even stil van de mooie lokatie. Echt prachtig!
We checken in en gaan dan snel richting het zwembad, even lekker afkoelen en genieten, opdrogen in de zon en daarna terug naar de kamer, opfrissen en op zoek naar wat te eten en een supermarket voor 'n paar kleine boodschappen.
We stoppen bij het Cracked Conch Cafe en zonder te weten wat een 'conch' is gaan we naar binnen. Het is een behoorlijk 'local' restaurantje waar veel mensen eten afhalen maar later, als we gaan, wordt het er ook druk met 'zittende eters'. We bestuderen de kaart en ik ga voor de 'conch burger' totdat de serveerster uitlegt dat het een burger is gemaakt van een schaaldier ... een wat?
Ja, een schaaldier ... nou nee, dan laat maar.
Dan doe mij maar de Sirlion Steak wat gewoon een normale hamburger blijkt te zijn.
Goed, we krijgen de borden en het ziet er prima uit. Cheriette geniet van een Mexicaanse pannenkoek met spinazie en rijst, ik eet lekker koe met puree-in-koekvorm.
De gratis refill van de frisdrank slaan we over, dat wordt echt te veel.
We betalen nog geen 30 Dollar (incl fooi) wat omgerekend zo'n 21 Euro is.

Op de terugweg stoppen we even bij de K-mart en de Winn Dyxie voor wat boodschappen en dan met gezwinde spoed terug naar het witte zand want het blog wacht. Onze volgers willen leesvoer voor de woensdagochtend. Bij deze beste mensen, twee vliegen in één klap en als kers op de taart nog een paar foto's om jullie lekker te maken en achter te laten met water in de mond.

Hier is het bedtijd, morgen naar Key West!





















4 opmerkingen:

  1. En weet je wat nou pas echt lekker is? Ik ben er ook, zit hier tegenover jou en geniet lekker mee. Slaap lekker Roomy x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hiep, hiep, hiep, ze hebben een Jeep! Dat zit dus wel snor en voor de rest zijn jullie lekker bezig. Goeie reis en veel plezier down there!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gave Jeep! En zo te lezen hebben jullie het al aardig naar jullie zin.
    Heerlijke foto's om naar te kijken. Mijn heimwee is weer aangewakkerd ;-)
    Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik word er een beetje jaloers van ,zou zo ook al durf ik niet zo in het vliegtuig stappen .
    doet me weer aan florida denken 2 jaar terug .
    he een fijne vakantie we blijven jullie volgen

    BeantwoordenVerwijderen